Baby Food Processors

I made this entry because I fall in love with baby food processor, one I saw in Isetan KLCC last week. Awesome sangat gadget tu. Can I call it gadget?

Well for my daughter food preparation, I never buy any special tools. I dreamt of Avent blender and steamer, but I felt I don't want to buy it, because I have normal blender already (brand Philip). Blender tu mungkin sama function as mini blender Avent.

Actually baby cook tools penting untuk momies yang busy. Kalau boleh yang jenis boleh steam dan blend sekaligus, jimat masa. Satu lagi to avoid makanan baby dalam botol, walaupun tertulis no preservative, natural etc, tapi just imagina how long it's been laying on the shopping mall's rack.  So No No to jar food.
 I have reviewed three products yang I wish i have one of them.

1. Avent Steamer and Blender
 
Price: Kalau di kedai harga around RM450+, tapi kalau online/sale kedai can get RM350+.
What it does, boleh steam dan blend vegies, fruits, fish and meat. Senang kan? Rata-rata yang ada barang nih, sangat puas hati dan sangat memudahkan kerja mereka.
Yg paling best, boleh bawah benda ni kemana-mana, balik kampung atau masa holiday.
Yeah, just imagine, ketika bercuti, beli saja buah-buahan kegemaran anak, steam kan dan bagi terus dekat anak. So anak get fresh food everytime.


2. BEABA baby cook
Inilah dia alat untuk memasak yang paling cool di muka bumi. Saya tengok di KLCC isetan. Saya tak tahu brand nih ada di Malaysia, sebab kalau momies google pasal food processor mesti keluar brand nih. Ia boleh steam, cook, reheat, defrost. Semua bolehlah.
Saiz nye tak lah besar, macam saiz avent blender and steamer, cuma gemok sikit jer. Kebanyakan review dari pengguna oversea gives positive feedback on this product. Memang memudahkan.
Harganya RM750++. Kalau check di Singapore pun convert dalam RM still harga dalam lingkungan itu.
Beratnya cuma 1.7 kg. So far sy tak jumpa review momies bawa barang ni ke mana-mana, penggunaan di rumah saja. Tapi kalau nak bawa ke kampung or mana-mana, saya perasan ada jual beg dia. Kalau momies pi KLCC boleh singah kat ISetan, memang ada jual complete barang BEABA. Huh rasa macam toy pada saya. Rasa nak beli semua. Tapi saya tak beli pun tau.
Saya agree dengan most of reviewers yang review barang nih, mereka kata, kalau anda belum ada blender, belum ada steamer, BEABA agak berbaloi untuk beli.
3.  Baby bullet
Pada pendapat saya fungsi utama baby bullet adalah mengisar makanan, so not much difference with ordinary blender.  Kelebihannya ia didatangkan dengar saiz cups yang kecil, 2 blade berbeza. Senang cite, memudahkan untuk blend dan simpan makanan bayi.
Harganya dalam RM130-RM150. Still momies kena steam kan buah/sayur sebelum blend.


Ok itu saja, momies yang read my blog, which one you prefer?

Comments

Popular Posts