Skip to main content

Posts

Summaries of Ramadan 2018

Each Ramadan bring a story that we never can forget.
🍃 My mother takes care of our daughters so she was very handful during the day. It seemed impossible to cook for buka puasa everyday. I bought juadah for buka puasa. One place that I liked to buy was from one stall in front of makcik shop. Their kueh tiaw and laksa were the best. There were many kuih muih too. Best place I guess I got all in one stall.🍃Popular drama was Klik Pengantin Musim Salju.  Siti Nur Diana and Alif Satar. Their OST song is the best !🍃For few days at the end of fasting month, we went to KL. We tumpang my students as they also headed to Bangi. From there, my husband waited us . We spent 3 days. Not much we shop. For kid baju raya. My husband took me to Chinese Muslim Restaurant nearby, to bazaar,  and Alamanda. 🍃 will write more...

Recent posts

Ramadan 2018

Ramadan tahun ini bermula pada 17 hb May 2018 (Khamis). Unlike previous years, this year our life changes. My husband got work offer in Cyber jaya beginning 2May. We had our 1st Ramadan at different places. We have to for sake of our families.
I missed few things on Ramadan what we both used to do previously.
🍃 Bazar - we used to go to bazaar everyday.  We took Ain with us. My husband used to carry her crossing the road and searched for food.
🍃2016- when we operated restaurant,  buka puasa time we received a lot of customers. Alhamdulillah.  We never got a change to buka puasa at home. We were so busy at the restaurant. Still the best experience we had.
🍃2017- my husband tried new opportunity in Johor. It was stressful for both of us. We seldom had buka puasa together.
It's 5th Ramadan. My husband just got new house. We just can't wait to be there especially Ain.

Teacher's Day Gift

Tomorrow is a Teacher's Day Ain
Yesterday went Aunty Zura told that it 's common that the school celebrate it, mama got panicked. I had not buy anything yet. So mama grabbed car key and drove to BP mall.Ain has 3 teachers, 1 class teacher, 1 helper and 1 ustaz. For Ustaz, we bought him car perfume. For teacher and helper we bought hand cream, brand The Face Shop. Hope they use it and love it. One extra gift which is sock for her teacher.I'm not creative person. I tried hard. Ain did the writting too.

Amena is 1 year

Tanggal 24hb April genap Amena 1 tahun.  Terasa cepat masa berlalu. Amena anak yg baik dan tak banyak meragam. Hari tersebut juga Amena ke klinik untuk check up dan injection MMR2.
Sebagai tanda menghargai nurses di klinik kesihatan, mama cadang buat pulut kuning. Nenek tolong masakan while mama and papa do the packing.
Maaf ye Amena mama papa tak dapat buat grand, insyallah ada rezeki kita buat ye Amena.
Pada usia ini Amena dah mula pandai berdiri, memapah dan panjat tangga. Suka menangis juga sebab takut sangat pada kakak. Tak pe, kakak sayang Amena cuma kakak tak tahu nak zahirkan.
Kami gembira kelahiran Amena membawa banyak tawa riang dalam keluarga. Semoga dirimu sentiasa dirahmati Allah dan dikurniakan kesihatan  yg baik. Kami semua sayang Amena.

Kenduri kawan Emak

Haru ni kami bawa Emak ke kampung, anak kawan Emak kahwin. Kawan Emak ni dia call Emak jemput datang. Serba sikit Emak cerita lah pasal kawan yg lama tak jumpa. Emak jumpa dia masa kenduri kahwin anak Cik Sal. Kawan sekolah rupanya.
Seronok Sgt pi kenduri kahwin di kampung. Makanannya mewah, macam macam jenis makanan dari nasi biryani, kuih muih, bermacam jenis air, manisan dan goreng goreng keledek pun ada. Rasa tak nak balik tau.
Bawa Ain yg dah reti melaram. Duduk elok je makan. Amena pun okey je.
Sempat ambil gambar utk kenangan.

Review: Chriszen Aloe and Rice Milk Facial Toner

Product that I keep on buying if my budget is tight. This is my second bottle.Why I like this toner:
🍂instantly hidrate my skin
🍂keep my skin soft and supple
🍂does not contain alcohol
🍂contain ingredients that can provide goodness to skin such as aloe vera, rice milk, glycerin and hyaluronic acid
🍂ingredients are simple and most of it I know what it is.It's recommended to all skin type.

Wali

Hari ni mak sampaikan apa yg abah ceritakan. Ada seorang juruterbang yg selalu terbang dari Singapore dan sering melalui ruang udara Malaysia.  Jika penerbangan nya waktu malam,  dia akan melintasi ruang udara Batu Pahat. Sering sangat dia nampak cahaya dari satu tempat yg sangat terang di bawah. Mungkin dia pun tercapai cari atau di mana datangnya cahaya terang tersebut.Pada fikiran aku dia pilot,  mungkin dia boleh tahu dari radar, peta atau apa saja koordinat tempat cahaya terang tu berada.Banyak tahun yang lepas, ada seorang ayah kawan abah meninggal dunia. Abah selalu juga ke tempat dia,  belajar agama dengan dia,  Wali katanya. Anak lelaki wali tu juga kawan Abah. Orang dari pelosok mana datang minta doa. Hendak dijadikan  cerita cahaya terang yg dilihat oleh pilot tu datang dari rumah wali tersebut.Hatiku sayu. Banyak nye dosa ku. Aku nak titip setiap kesah yg emak dan abah ceritakan padaku sebagai kenangan dan pedoman hidup.