23.10.2011

The day that we will never forget. 4 days my period had delayed. Perut sakit macam nak period. Tapi fikir maybe period lambat sikit kot. Sepanjang hidup tak pernah missed period lambat. So apa yang terjadi ni memang banyak timbulkan tanda tanya.

My mom everyday keep asking 'Kau dah uzur?' Sebab mak tau bila waktu kita period. Bila cakap 'belum lagi' rasa macam tak bestnye cakap gitu. Time tu tak fikir apa pun. Sakit perot. Lepas 3 hari kita cuba cari kat internet ' cramping without period'. Memang itu one of indicator.

Rasa macam nak tau je pregnant ke ek? Kalau ikutkan nak tunggu cycle period ni habis, tapi tak tenang. Pi lah beli pregnancy test kit. Malam tu check.

Kat kit tu cakap kalau ada 2 line maksudnya positif. Line ke-2 akan appear lambat sikit. Kena tunggu dalam 5 minit baru leh clear sikit. Debar2. Sebab mula2 nampak 1 line, tapi second line macam samar2. Lepas dibiarkan lama sikit baru jelas. OOh perasaan sangat susah nak percaya, tapi itulah.

Apa yang kita rasa kita dipilih oleh Allah untuk menambahkan umat-Nya. Dipilih oleh Allah untuk merasai detik2 permulaan kehidupan manusia. Rasa bersyukur dan tenang. Sangat Tuhan sayangkan kami, kami tutup pintu rezeki ini 2 tahun, sebab kita tak bersedia dan kita takot untuk pregnant. Tapi sepanjang 2 tahun tu jugak, kita mohon Tuhan maafkan kami, mohon Tuhan beri kekuatan untuk terima rezeki-Nya.

Sebulan-dua yang lepas kita berfikir. Tuhan kurniakan rezeki mengikut bila yang dikehendaki-NYa. Dia sayang pada hambanya. Kita mula berdoa, kurniakan rezeki pada kami dan kami akan terima dengan terbuka. Rasa malu dengan Tuhan, betapa Tuhan sayang pada hambanya.

Bila difikir secara teliti apa yang ada dalam badan kita, kita rasa sangat tenang. Doa/ harapan tak pernah putus untuk nya. Rasa dekat dengan kejadian-Nya dan rasa tenang bila fikirkan Penciptanya.

Semoga Allah peliharakan kandungan kami, dan jadikan dia sesempurna kejadian. Amin.

Comments

Post a Comment

Popular Posts