Tukar brand

Sebelum Rida lahir, barang seperti breastpump dan botol susu adalah dari jenama The First Year. 

Untuk breastpump, kita guna dari jenis elektrik double pump. Pump tu memang OK. Biasalah untuk mana-mana pump yang elektrik ambil masa nak pasang dan kemudian kena duduk setempat. Selama 3 minggu pakai dan time tu pun susu belum banyak, jenuh dan sakit-sakit badan gak nak tunggu.

Kemudian, kita beli manual breastpump dari jenama AVENT. Memang kita sangat-sangat suka pump ni walaupun manual tapi ia express more milk dari jenama sebelum ni. Lagipun, pump ni sangat penting bagi kita. Masa 4 minggu, kita pergi berurut, bawa Rida sekali, Rida pun kena urut. So, kita bawaklah pump ni, sebab tahu pas urut mesti Rida nak susu. Sementara Rida berurut, mamanya express lah milk dengan gigih, within 5-7 minutes boleh express 50ml, not bad kan?Since then, kita guna pump ni, sebab kita rasa best sangat-sangat.

Untuk botol susu pulak, 4 hari yang lepas kita tukar pada brand AVENT. First kita guna nipple yang disertakan sekali masa beli pump dulu. Takut jugak, bila tukar nipple, Rida tak nak minum. Alhamdulilah, Rida boleh adjust dengan nipple yang baru. Kemudian tu baru kita beli botol yang betul-betul. Kenapa kita tukar botol susu yang baru? Sebab, dengan botol susu lama, Rida selalu muntah. Contohnya kalau bagi 100ml, dia actually minum 60-70ml. Yang lain semua keluar. Kadang-kadang masa menyusu, meleleh je susu keluar. My husband yang realize dan tru reading, dia suggest tukar botol lain. Itu kut yang dinamakan Colic. Sehari sebelum kita tukar botol, Rida banyak kali muntah, dan kita betul2 takut. Kita fikir kotlah kita salah makan. Tapi mak kita selalu masakan makanan yang baik-baik untuk kita. Dengan botol baru, memang masa berp kan dia, takde susu yang keluar balik. Bila difikirkan-fikirkan balik, mungkin sebab tu berat Rida tak berapa nak naik masa first monthly check up. 

Sekarang ni memang dah jatuh cinta dengan brand AVENT. Kita tahu brand ni bagus tapi kita pun tak tau kenapa dari dulu tak nak pakai brand ni. 

Barang-barang AVENT

Comments

  1. Sy mmg kebetulan beli brand ni sbb masa ekspo aritu murah..pam pn beli avent sbb boleh guna manual bateri n elektrik..arapla serasi dgn bby

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah dik, takut dah beli tak serasi, klu gitu beli jgn banyak :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts