Rindu Ramadan: Perabot

During Ramadan, my husband setting up his new office.  Semua buat sendiri except painting, the rest my husband work together with my brother. That include carpeting,  wiring and furniture arrangements. 

Saya teringat selalu saya singgah office suami dan temankan dia sambil main candy crush. Husband saya basuh bilik air,  menyapu semuanya,  I did not help pun. He did not mind as long as I was around him.

Dua minggu sebelum raya,  saya temankan suami beli perabot untuk office. Survey tempat mana yg Ok. Walaupun kepanasan ke hulur ke hilir tapi seronok lagi lagi bila tgk orang beli perabot untuk raya.  Sempat saya bodek suami untuk belikan saya tempat gantung beg dan 1 gobok baju.  Gobok tu saya buat isi semua baju suami.
Most of the perabot sampai di office dan husband saya minta temankan.  Yelah, husband tak tau bahasa melayu dan delivery guys tak fasih English.

Ada 1 kes tu husband tgh sibok menyapu. .sy pulak perhatikan org yg deliver barang.  Pas tu saya kena sain receipt.  Yg original copy left in the car. My husband went downstairs to pick the receipt. Masa tu lah adik adik yg deliver brg tanya. Saya cakap ' kejap yea husband kita ambil receipt'. Adik delivery suprised ' tu suami akak? '. Cam tk caya die.

Yg plg best lepas 4-5 hari beli perabot; kami dtg lagi sebab nak tukar kerusi lain.  Masa tu kami bawa Ain dan my mak. Sebelum tu kami dtg suami isteri jer. Bila dtg dgn anak, pekerja kat situ rak caya sangkaan mereka kami nih nearly married. Kembang idung kejap kena puji hehe.

Inilah kisah ketika bulan Ramadan.

Comments

Popular Posts