Cerita tentang tudung

Wanita dan kecantikan tak boleh dipisahkan. Tak nak cakap pasal cantik dalaman..so cliche.  Semua nak cantik dalaman. Now nak Cerita pasal cantik luaran.

Wanita yg ber tudung ..ada tak yg kesah nak pakai tudung apa? Pernah saya terbaca dlm blog org lain yg ckp tak kesah apa jual jenis/jenama tudung janji tutup aurat. Saya yakin jenis/jenama tu terpulang pada individu tetapi mesti nak pilih tudung yg selesa dan elok dipakai.

Dulu saya hidup dgn tudung bawal jer. Zaman anak dara lah tu. Tudung semurah RM5 hingga RM30 (tu pun dah rasa mahal). Masa tu ada kawan kawan sy pakai tudung bawal yg lebih RM30, saya rasa wow best dan cantik tudung diaorg.  Wlpun ada duit simpanan sikit sikit,  saya tak teringin pula nk beli.  Masa study kat OZ dulu pun minta mak poskan tudung bawal yg jenis corak corak.

Lepas tu ada ketika saya suke sgt tudung Tie rack.  Ketika tu tahun 2009 terpengaruh dgn housemate. Di Oz lah time tu. Harga tudung tu kalau kat Malaysia mahal adalah dlm RM60. Tapi kat Oz murah dalam AUD15 gitu...biasa promotional less than AUD30 leh dpt 2 helai. Mana tak gila kan. Koleksi tudung tie rack ni limited..so mmg simpanlah buat kenangan. Saya ada lebih kurang 10 helai.

Bila balik Msia saya still pakai tudung bawal dan tie rack. Then saya berjinak jinak dgn tudung awning dan syria. Dulu husband memang tak suka saya pakai tudung jenis awning dan syria. Dia rasa saya pelik. Tp after a while dia boleh accept trend tudung di Msia mmg berawning. Kadang kadang saya suke pakai shawl. Ada time tu mmg gila bershawl.

Saya betul betul bertudung awning lepas saya lahirkan Ain. Masa tu bila pakai tudung bawak je rasa mcm senget benget..pastu leceh nak kena gosok.  First tudung awning saya beli RM20. Saya beli sbb nak hadir majlis nikah adik saya. Tudung awning tu ada 3 layer.  First time juga pakai tudung 3 layer. Rasa gorges tau. Husband pun tegor 'nice' wlaupun masa dia tgk tudung tu pun mcm tak yakin saya akan nampak cun kalau pakai hehe. Utk majlis sambut menantu adik saya dah gabra nak pakai tudung apa. Masa tu first time saya beli tudung Fareeda. Saya beli dr reseller.  Beli sehari before majlis, nasib ada color yg match dgn baju.  First time saya sarung tudung Fareeda,  saya rasa wowww bestnye especially awning dia mmg cun. Harga time tu RM150. I would say it worth lah sebab saya kerap pakai tudung tu. No wonder tudung Fareeda ada fan yg tersendiri yg kumpul this tudung.  Saya ada 4 tudung nih. Walaupun banyak tudung layer yg seangkatan, tapi tudung fareeda punya awning mmg superb, chiffon mmg baik dan raffle cantik.  Tudung layer saya beli yg harga RM60 untuk tukar tukar pakai. Masih baik juga.  Tgk budgetlah..kalau corak cantik sy beli lah.

Comments

Popular Posts