Raya ke 17 dan 18

Weekend lepas adalah raya ke 17 dan 18. Dua hari tu kami sekeluarga dan emak pergi ke Selangor, pakcik kitaorang pun join juga. Sebab kami semua tidur rumah anak pak long saya di Bangi. Memang dah lama sepupu saya ajak tidur rumah dia, tapi kami tak sempat je memanjang. So this Raya memang dah tekad nak pergi rumah sedara mara saya di Selangor. Satu sebabnya last year masa Ain lahir, raya that yea, almost all relatives datang melawat, jadi for this Raya its's time for us untuk membalas kunjungan sedara-mara tu.

Perjalanan ke Selangor memang leasure leasure je no rush rush. Bertolak dari BP pukul 8.30 reaching Bangi pukul 11.30 pg. My cousin's house cantik sangat. My cousin nih was a lawyer then become novel writter, now dia involve dengan NGO, dan pemilik kedai beg di Bangi. Salutelah. Her husband pula Heart Surgeon dan kerja di private hospital. Murah rezeki dan pemurah mereka berdua. As doctor husband dia mmg busy lah, kejap-kejap balik layan tetamu, bila ada call pergi klinik. Patient first kan.

 Mak saya dengan my cousin.

Untuk visit kali nih, memang tak banyak gambar nak ambil, tak sempat. Ain ku berkepit dengan ku jer hehe. 

Rumah my cousin interior deco nye memang best dan tenang jiwa. Ok tip from her, a combination green dan coklat memang buat rumah rasa cool. Mungkin saya boleh guna tema nih kalau nak deco rumah nanti. Dalam rumah dia semua hijau, any type of hijau, cantiklah pulak.

Kami sempat melawat sedara mara yang duduk sekitar Bangi dan Rawang. Kebetulan one of my makcik buat open house, so bolehlah jumpa dengan banyak sedara mara.

 Gambar kami dengan makcik dan sedara mara
Mama dengan Ain theme biru, baju dan tudung mama bukan baju raya, Ain gaun dot-dot raya.
 Cilok gambar dari FB sepupu!

Kami sempat juga melawat salah seorang kawan sama-sama belajar kat Melbourne dulu. Beraya rumah kawan pukul 11 malam. Tapi nak buat macam mana tak biasa dengan area Selangor nih, takpelah janji dapat ziarah. Dapat kenalkan Ain dengan anak kawan saya tu. 

Insyallah tahun depan nak beraya sakan more sakan dari tahun nih.
Tak salah kan sebab tujuan nye adalah untuk ziarah dan mengeratkan silaturahim.




Comments

  1. wow siap ada entry raya ke 17 & 18.hebattt~ hehehe.raya sebulan kan.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau boleh hari hari nak buat entry raya hehe

      Delete

Post a Comment

Popular Posts