A few days before our wedding 2009

Kejam celik kejam celik, we are approaching a second wedding anniversary. Everyday, we talked about it, semua orang yang dah kahwin pasti melalui detik2 manis/pahit sebelum perkahwinan.

On 3 June 2009, I came back to Malaysia just just for our wedding. Semua serahkan pada family untuk uruskan segala-gala. 1 day before the flight, I had high fever. As usual in overseas, you cannot simply go to doctor without appointment. I told them, I will go back to Malaysia tomorrow, terus diorg kata OK. I was suspected H1N1. They took samples from mouth and nose, time tu dah tak larat, I called friend to pick me up. Malam tu selubung, sbb nak turunkan temperature, kalau tak custom tak lepas, lagi2 sebab touch down di Changi Airport.

There were so much things we needed to prepare, all related to the nikah application process. Terlalu banyak birokrasi, banyak jugak air mate, sebab layanan orang-orang Pejabat Agama, sebab nya 1 sebab my husband not Malaysian. Meraka yang tolong kami adalah family kami dan family Nurin. Sampai Pak Zul cakap to my husband if Islamic Councell did not permit, he will take us to Thailand. Sana lagi senang. Dan kata2 yang tak boleh kita lupa when the lady in Pejabat Agama told me 'Boleh tak adik kahwin dulu baru nikah?' "kalau adik bernikah, ia tak sah dari segi undang2'.

Semua tu kenangan, what had happened make our love stronger. Thanks God, till now we still feel we just got married yesterday.

I had asked Nini, everyone has their pre-wedding pictures. But we don't have pun. He said we have. Tapi yg sedihla. Thanks untuk Nurin yg amik gambar2 candid kami. Dah lama baru rasa semua ni kenangan abadi.

Here our pre-wedding photos :)

In Mid Valley, lunch lepas kecewa pulang dari India Embassy. Muka agak flawless, 2 bulan pakai SKII, recomendedlah untuk bakal pengantin :)

Nini had haircut. I was on the phone with org Pejabat Agama. Time ni kita dah meleleh air mata, sebak.

Cuba kawal perasaan, kalau ikutkan hati mahu merawong wa wa wa

Tengah cakap ngan org pejabat agama, time ni paling sebak sebab akak tu cakap boleh tak kahwin dulu baru buat kenduri. Buat kita angin dah marah!hehe tp dalam hati je.


Time ni hampa sangat hampa. How you feel when both of your parents so happy to see you get married, fullfilled by Islamic laws, but man made laws say it is unacceptable.

Comments

Popular Posts