Review breast pad

Sejak dah jadi mak ni, barang- barang makeup dah kurang membeli (setakat lipstik je yg releven), kebanyakan barang yg kita beli adalah untuk keperluan Rida dan keperluan untuk menyusu.

Untuk ibu/bakal ibu yg menyusukan anak samaada direct/indirect feeding, penggunaan breast pad memang wajib.

Breast pad ni ada dua ; washable dan disposable.

Sebelum bersalin, kita beli yang washable, konon-kononya nak jimat. Sehinggalah selepas bersalin, kita dapati, yang washable ni kurang sesuai. Kalau basah boleh tembus. Lagi-lagi kalau pakai waktu malam, pagi-pagi baju dah basah. Sungguh tak selesa.

Kemudian kita bertukar pada jenis disposable. Harganya bergantung pada brand. Sebelum beli, kita tanya penjual, bagus breastpad yang washable or disposable. Penjual cakap ramai beli yang disposable. Brand yang mula-mula kita pakai adalah BEBE. Dah pakai baru tau bestnya breastpad yang disposable.

Kalau yang washable, 1 hari mungkin kena pakai 2-3 pasang, tak termasuk malam hari. Kalau yang disposable, pakai 1 pasang tahan dari pagi hingga petang, tak basah pun, sebab dalam dia ada gel untuk absorb susu.

Ada banyak brand kat market. Kita dah try brand Pureen, Sunbaby dan BEBE. Pureen dan sunbaby ni bentuk dia macam sama, dan kita kurang gemar. Sebabnya saiznye kecik. So kadang-kandang bila baring tak sedar, boleh leaking. Brand BEBE pulak besar dan walau bnyk mana pun susu terkeluar, still tak berat dan leak. Dalam 1 bulan kita beli 3 kotak. Banyak kan. 1 kotak ada 50 keping.


Apa brand pilihan korang? Share lah.

Comments

  1. mahal x bebe ni?sy punya kawan bagi..brand pigeon.tak taulah elok ke tak.orang bagi,ambik jerlah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. BEBE harga RM29 untuk 50 keping. Nanti bgtau lah ok tak brand pigeon punya? rasa lagi mahal kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts