Downgrade

One of my student yang kita teach last semester came to see me. Ingatkan nak bertanyakan kabar kita ke apa. Rupa-rupanya ada 1 permintaan yang kita tak boleh dan sangat impossible untuk tunaikan. He is an International Student.

So me asking him about his CPA and so on. Dia dpt first class which is good. Dia cakap dia dapat A dalam semua subject except subject yang kita ajar, dia dpt C+. Kita cakaplah that;s not bad atleast tak payah repeat that paper.

Dia pun bagitau permintaan dia. Dia suruh kita tulis surat pada faculty untuk turunkan gred dia ke C- or D. Sebab bila dia dpt bawah C- dia bleh repeat that paper. Terkezut. Biasa student mintak naikkan gred. Dia mintak turunkan gred pulak. Bersungguh-sungguh dia mintak turunkan gred. Reason dia masa exam dia tak dapat siapkan jawapan dalam masa yg diperuntukan. Siap tulis dalam answer sheet ' I dont have time, this is not fair!!!'. Tulis tu ada plak masanya. Sebenarnya masa test 1 pun dia tulis dia tak cukup masa. Mana bleh gitu.

Paling kelakar dia ckp dia nak amik lagi subject tu next year, dia ckp dia tak yah study tak yah datang kelas, tak yah apa2 sebab the subject easy for him, dia nak seat for exam je. Dia nak amik ngan kita pulak tu. Senang2 je. Macam lah kita boss tentukan kita akan ajar dia tahun depan. Suke-suke hati je dia wat peraturan. Memang kita tak leh nak tunaikanlah permintaan dia. Mustahil. Haiihh macam2..

Comments

Popular Posts