Macam mana rasa baby gerak2

My first experience rasa baby bergerak adalah seawal Week 17. Masa tu dalam kerete, suami drive. Tetiba saya rasa sengal tertumpu, macam kena twist kat lower abdomen. Adalah rasa dalam 10 minutes, sejekap-sekejap2 rasa. Then I checked in the internet, how it feel baby moving ek? Rasa muscle spasm. Itu kot. Memang irritating sikit rasanya, tapi fun sbb tau baby gerak2 (hehe)

Kita rasa gitu kadang-kadang je bukan hari-hari. Then kita rasa macam ada butterfly dalam perut, geli2 gitu rasanya. Semakin hari semakin kerap rasa geli2, rasa muscle spasm. Lagi2 kalau time kita drive kerete. Kejap rasa tu tepi perut kejap tengah perut.

Perasaan sgt fun bila rasa gitu, wlpun mcm tak selesa. Rasa macam benda bergelora dalam perut. Dalam hati, kalau rasa mcm gini kita fikir ' oh baby tak tido ek, dah berjaga ek, nak main2 ek'. Semalam kita buka audio Quran, bukan main baby gerak2, pandai bila kita sentuh dia diam. Bila tangan lepas gerak2 lagi. Mmmm. Now kita dah 19week pregnant. Kejap je masa berlalu.

Comments

Popular Posts