Hari yg serba salah

Aku di Sydney sekarang ni. Hari ni tak pi mana sangat pun gara2 janji supervisor yg nak jumpa tp muncul di saat akhir. Pagi2 dapat call dari Rawa, dia cakap Sv nak datang tgk kami present. N dia tanya pasal aku. Aku pun pura-pura mcm tak tau dia dah ada kat Sydney, and sms dia. Aku cakapla aku ada hantar email pasal presentation aku jumaat kamis lepas. AKu cakap kalau ada apa2 berubahan besar aku pi la jumpa dia.

Aku pun pi kat Darling Hobour, just nak amik tag, beg etc. Tmpt tu cantik sgt. Tapi yg datang banyak org tua-tua aku rasa leh kira org muda2 mcm aku. Pas amik benda2 tu aku tak tau nak pi mana, tetiba aku ternampak 1 profesor dari department aku. Dia ckap nak makan n cari tmpt duduk. AKu cakap boleh makan sekali, sbb aku mmg ada beli makanan. Dibawanye kami kat tmpt bwh matahari depan darling hobour. Good sun katanya. Padahal aku tak suka panas2 nih. Tthen supervisor aku call prof ni and dia ckap siti ada dgn dia. Supervisor pun turun makan sekali.
Aku tanya sv dapat tak sms aku dia ckap ye. DIa cakap between tea break suh jumpa dia mean kol 3.40pm. AKu cakap boleh tak call aku sbb aku ada kat area situ. Dia cakap yeah i will. I will i will dia tinggal will je selepas 4 jam kemudian.
Dalam kol 4 aku pi dalam area confren, kot ah terjumpa, tak jumpa then ternampak Rawa, tetiba kami ternampak sv berbual2 kat 1 boot, nak pi takot tak elok plak diorg tgh bual2. So decided to tunggu jap, sv pusing kami pun ikori belakang dia. Sampai kami ternampak dia berbual ngan 1 lelaki kot profesor gak. Tak baik plak nak interupt. Then saja selamba sv masuk dewan utk dengar next session. Terlupa atau dia buat2 lupa aku tak pasti. Sebab dia suk aku dtg masa tea break, suh kawan aku dtg at 4pm, and cakap nak call. Nak taknak kami terpaksa tungguk sampai kol 5.30pm. Tertiba ternampak banyak plak org dah blk, when my friend check, dia cakap semua session dah habis, but tak nampak gak sv. Then aku cakap jomla round sekejap kot dia kat mana2. Nasiiib la ternampak, and kawan aku plak jenis mulut main lepas. Boleh dia ckap we been chasing you, you dont want to meet us bla bla...ayooo ..aku diam je. Then finally sv pun sempat spend 10 minutes utk aku ngan kawan aku. Dia cek slide aku cuma less than 3 minutes, aku rasa dia tak chek sebelom tu, sbb sgt minor correction aku, cakap dalam telepon pon boleh. Rasa mcm tak berbaloi kat tmpt tu kat2 5 jam utk jumpa just 3 minit. klau la aku tak cakap kat Rawa suh round sekali lagi, aku rasa sampai sekarang sv tak jumpa2 kami... mmmm apa bleh buat dah nama student ikot je lah.

Comments

Popular Posts