Wondering

Nak anggap apa yea? SV aku bg 1 paper utk direview. Apa maksudnye tu? Selalu aku nampak SV kawan aku bg kerja kat kawan aku utk review paper yg dia buat. Selalu aku terpikir, wow sv dia mmg bg kepercayaan kat dia. Minggu ni aku dapat email dr SV dia suruh review 1 paper. Ingat paper dia, tp bukan dia. Dia cakap baca and buat penilaian. Aku email nak wat penilaian mcm mana?Dia balas suruh buat komen, betolkan error etc. AKu nak komen pun takot, sebab paper tu dibuat oleh 2profesor dr canada, 2engineer. Layakkah aku nak komen?
Semalam SV dtg atas urusan lain, terserempak ngan dia kat koridor, dia tanya sudahkah aku review paper tu?aku baca intro je la sempat, kerja menanda project berlambak2 kerja sendiri pun tak wat, inikah nak perah otak mereviw paper org lain. Aku tanya how sooner dia nak. Dia ckp soon. Haaaah? Dia cakap dia nak dengar komen aku pasal paper tu. Mmg paper tu ada tempias2 kerja aku, tu pasal dia nak akunye pendapat. Aku anggap dia sebahagai menghargai kerja yg aku buat. Practise nanti klu dah kerja kena wat gini.
Kalau sempat aku review la hari ni, takot dia tanya lagi esok!AKu nak siapkan marking..bila sibok buat benda lain aku rasa miss nak wat kerja aku blk. Takpe demi pengalaman marking, demi duit, aku wat je la..

Comments

Popular Posts