Tak risau pasal kulit muka dahh

Salah satu big concern kalau saya travel adalah skincare, sebab biasanya bila travel by car/plane ker most of the time memang beraircorn,  possiblities untuk kulit kering memang ada. Walaupun kulit jenis combination oily/normal, bila dalam kulit oily tapi di permukaan kering, memang take time nak heal.

Dulu bila travel;
Mesti saya bawa cleanser (in form of liquid), toner + kapas, moisturizer, sun block, night cream, dan serum. Kadang-kadang bawa sekali tissue mask sebab nak hilangkan kekeringan muka. Semua barang-barang tu dah makan ruang yg besar dalam beg. Satu lagi concern : Nak bawa cleanser yang utk kulit kering/kulit minyak?Kalau salah memang keringlah muka tu and boleh jadi gatal-gatal tau.

Sekarang bila travel
Seketul kecik sabun, day dan night cream, semua dari jenama Nour Ain. Itu jer. Bila dah ada anak mana ada masa spend untuk skincare so mencari sesuatu skincare yg betul-betul bagus itu adalah perlu. Apa yg saya suka pasal produk Nour Ain:
(1) sabun: menyeimbangkan keadaan kulit, tak kering dan tak berminyak, sebab dalam tu ada extra limau, minyak kelapa dan olive, so di samping membersihkan kulit muka ia juga melembapkan muka. Oh yea, saya pun pakai bedak compact, so memang tak bawa pun makeup remover.
(2) day cream : dah siap ada UV protection dan moisturizer plus touch of foundation. So memang tak yah nak ber BB cream atau berfoundation. Lepas tu saya letak bedak compact sbb sy suka berbedak.
(3) Night cream: Fungsi semua night cream adalah untuk mengantikan sel kulit lama dengan kulit yg baru. Any jenama mahal atau murah, memang waktu malam adalah waktu sesuai untuk 'renewal our skin'. Thats why never ever pakai night cream (watever brand) banyak, memang kena pakai skit. So sama macam Nour Ain. Memperbaiiki kulit ketika kita tidur.

Since saya dah 6-7 bulan pakai Nour Ain, memang sy tak risau pasal travel. Sebab mudah dan kulit terjaga. Tak payah bawak beg makeup mcm-mcm.

Kepada kawan-kawan yang nak cuba produk Nour Ain, why not give a try. Mana tahu bersesuaian dengan anda. Kalau betul sesuai, for long term bukan saja produk ni menjimatkan dari segi harga tapi kulit sihat dan terjaga.

Hanya RM50 untuk set trial = sabun + day cream + night cream
Set lengkap RM100 = sabun +day cream +night cream + toner + serum vit C.

Saya sarankan jika anda ada kulit berjerawat / kusam/ warna tak sekata/ jeragat/ untuk cuba produk nih.
Atau jika anda nak jimat dengan skincare yg anda guna sekarang boleh lah cuba Nour Ain.

For beauty consultation or product inquiry sms/wassup 0108208765 yea.


Comments

Popular Posts