Ain's first birthday celebrations 12.6.2013

First of all, thanks Allah for a beautiful daughter He granted us. She is already 1 year.
The excitement of celebrating our daughter's birthday dirasai pada kami as her parents. The plan and preparation all done last minutes. 

My husband and I plan to share the happiness with the kids at Asrama anak yatim. I had a friend whose work in Asrama Anak Yatim. First I approach my friend bertanya tentang jumlah anak-anak yatim kat sana. Mereka ni ada yang bersekolah menengah dan kebangsaan. Kami pun budget yang termampu.

Print screen of my conversation with my friend on my plan. 



Kami sediakan goodie bags, dimana di dalamnya ada;

1. Cupcakes
(saya order di sini lovely cupcakes)


2. Stationary

3. Pack of jajan!

 The bags ready to go!

Petang hari tu, kami ke sana untuk beri goodie bag pada my friend. Warden kat sana yang akan distribute the bag waktu malam. My friend hulurkan a piece of paper, untuk saya tulis nama anak dan doakan apa-apa untuk anak. Kawan kata, adik adik kat asrama setiap malam jumaat akan buat doa selamat, so nanti mereka buatkan untuk Ain. Terharu nye dengar, walaupun itu bukan tujuan kami. We just want to share our happiness. Mudah-mudahan diberkati. 

Sewaktu berkunjung

Hajat terlaksana. Semoga Allah berkati dan adik adik kat Asrama happy dengan pemberian tak seberapa dari keluaraga Ain. 

Comments

  1. Meraikan cara ini kakak rasa yg terbaik. Moga anakanda Ain terus sihat dan jadi anak yg solehah berkat doa anak-anak yatim itu.

    Happy birthday Ain comel...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts