Sorry saya tak suka agent insuran

First of all, kita nak say sorry kalau ada di antara pembaca blog kita yang bekerja as wakil insuran.

Kita ada masuk insuran 'M' 6-7 years ago. Itulah satu-satunye insuran yang kita ada. Kalau nak tau, bila my father tahu pasal tu, abah kita memang tak suka. Masa tu kita tak kahwin lagi.

Tahun lepas kita didatangi oleh agent insuran M tu, dia dah bertukar pada T pulak. Kebetulan dia lalu bilik kita dan nampak nama kita terpampang kat pintu, tu dia ketuk. Masa tu kita few month pregnant.Dia cakap dia dah lepas setahun kita amik insuran dengan dia. Alasannya sebab yang M tu dah tukar jadi Z dan tak pasti pelaburan halal atau tak. Dia approach kita untuk tukar pada T.

Dua bulan lepas kita keluar dan terserempak dengan dia, time tu kita dah bersalin. Pas2 tu dia call kita, dia tanya nak amik insuran untuk anak tak?Kita cakap tak fikir lagi dan akan bincang dengan suami. Sekarang ni selalu dapat miss call dari dia. Mesti dia nak suh kita amik insuran untuk anak. Kita tak tau nak elak macam mana.

Bila fikir pasal insuran ni, kita tak suka. Pernah terdengar kata2 Prof Muhaya, daripada kita beli insuran yang mahal2 kenapa tak kita fikir untuk jaga kesihatan kita. Ada betul nye. Sama jer macam kumpul duit sendiri, kalau ada emergency boleh guna duit tu. Husband kita cakap cuma 10% orang yang nak dapat claim insuran. Pernah kan dengar orang nak claim insuran susahnya. Abah kita pulak dah berniaga for 35years, dia dah tahu sangat pasal insuran. Sebab abah pernah terkena dan tak nak anak2nye terkena.

Tu kita tak suka deal dengan orang jual insuran. tapi jenis kita senang dipujuk rayu heheh. Korang ada tips tak nak elak dari mereka.



Comments

Popular Posts