Macam tak kahwin

Pernah tak korang berjalan dengan suami masing-masing, pastu orang tegur sebelah tu kawan ker? Beberapa situasi yang pernah kita alami

1. Minggu lepas pergi kedai jual barang-barang untuk hantaran perkahwinan. Kita pergi dengan suami. Pastu kita saja borak dengan penjual dan cakap kita cari barang untuk adik kita. Dia pun cakap 'oh saya ingat awak yang nak kahwin?' Me ' kak ni suami saya'. 'Maaflah dik tak macam orang dah kahwin macam bf-gf'. Takpelah kak dah biasa orang cakap mcm gitu.

2. Setiap kali beli barang dan chekout di counter  mesti diorang tanya ' nak bayar asing ke sama2?' Ni tak kiralah kat shopping complex atau restaurant.

3. Pernah beli hp kat kedai, time tu bawak suami dan adik lelaki. Orang tu tanya 'eh mereka dua tu sapa?' 'adik dan suami saya'. Mana satu adik mana satu suami?

4. Masa pi kenduri kahwin, kalau dtg ngan suami dan adik lelaki diorang akan anggap adik lelakiku itu adalah suami ku. OH tidak!!!!

Masa pregnant dulu takdelah pulak orang tanya gitu. Sebab perut besar dan obvious ada suaminye kan. Tapi before and after pregnant, org tanya sapa sebelah tu? Selalu tanya ngan suami, macam mana nak nampak cam suami isteri ek? takkan nak jalan melentok kat badan suami? Ramai je tengok anak2 muda yang wat gitu. Kan lagilah diorang syak lain. Anyway who cares janji sah suami isteri.

Tunggulah beberapa bulan lagi akan kami bawak Ain Rida keluar sama2, barulah nampak suami isteri dan anak :)

Comments

  1. huhuhu.. betul tu sis, kena bawak baby baru org tahu hubby n wifey.. =)

    ReplyDelete
  2. hehe xpernah lak mcm tu. Tp agak comel kot, nmpak glowing like anak dara kot! hehe

    ReplyDelete
  3. best nya kalau cm tu.nmpk sgt u mcm anak dara lg.hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts