Kita nak tart sahaja!!!

Honestly, kita suka make friends dengan orang-orang yang berniaga, tapi kadang-kadang cara mereka approach kita buat kita rasa annoying.

Baru-baru ni kita dapat message, kawan kita nih nak jual kuih raya, kuih tart dan kuih suji. Dia ni muda dan owner bridal shop. Kuih-kuih tu keluarga dia yang buat. Kita cakap kita nak tart sahaja. Suji tak minat.

Kawan: Akak nak berapa banyak?
Me: 1 balang je, nak test dulu, kalau sedap baru boleh order banyak skit.

Selesai order tart, dia massage lagi

Kawan: Akak nak beli mesin steamer muka tak?Kawan saya jual second hand RM350. 

Siap bgtau kawan dia pun ada beli jugak, untuk buat facial dirumah seminggu sekali.

Kenapa kita perlu beli? Kita rasa kalau kita beli yang original pun tak sampai RM200. So SMS tu kita abaikan.

Keesokkan hari nya dia SMS lagi, kali ni dia tanya pasal kuih tart yang dijual tu. Ikutkan kita suka yang bentuk bunga, yang gulung kita kurang suka. Hari sebelum tu dia bgtau memang jual bentuk bunga, tiba-tiba cakap bentuk buah nenas pulak. Kita malas nak balas SMS dia.

Dua hari selepas tu dia SMS lagi untuk confirmkan samada kita nak beli tart tu dan sape nak pergi amik kuih tu (dia tahu kita baru pas bersalin, so dia assume kita tak drive lagi, padahal hari-hari kita keluar beli makanan hehe). Kita bagitaulah kita akan amik sendiri.

Selang beberapa hari dia SMS lagi, dia bgtau tart akan ready by Sunday, dia tanya bila nak pick up. Kita cakap tak bleh nak pick up sebab husband takde. So planning nak pick up Khamis ni bila husband balik.

Kawan: Akak nak kuih almond london tak? 

Dia nak jual almold london pulak. Kita tak balas SMS dia.

Semalam dia SMS lagi,

Kawan: Kak kuih tart tak nak amik 2 balang ker? Tinggal 1 je, memang sedap.

Kita tak balas.

Kita bukan tak nak balas, tapi meleret-leret benda nak dijual. Kita tak suka. Kita nak tart sahaja!!!Dan kita nak 1 balang je!!

Comments

Post a Comment

Popular Posts