Facial Treatment at Ido's


Walaupun sibuk menjaga Rida, tapi sempat lagi pergi buat facial. 
Sebab nye stress kulit muka kasar dan banyak blackheads,
Secara tak sengaja actually kita pergi buat facial kat Ido's
Tujuan utama nak beli makanan lunch,
Dalam perjalanan menuju ke food court, lalu depan Ido's,
Hajat nak tengok kotlah ada package sauna ker slimming,
Ada memang ada tak kat branch tu takde course tu, 
Diorang more on facial jer.

Sedang membelek-belek pemplet depan kedai tu,
Stuff dia pun tegur,
Dia nampak baik, 
Cite-cite ngan dia and dia ajak masuk,
Dia bagitaulah course facial yang ada,
Dan biasanya untuk first trial harga murah sikit dari yang sebenar.
Kalau tak 1 facial treatment harga kat-kat RM400, first trial adalah dia bagi 60%.

Kita buat appoitment on the following day,
Sebab kita kena cakap dengan mak dulu

Kita pergi pukul 11pagi (sebab time tu Rida tido),

Sesi treatment tu bermula dengan Skin Analysis. Sebelum tu therapist cuci muka kita dulu.Mesin tu boleh analysis kulit hingga 3 lapisan kulit. Horror la tengok kulit sendiri. My skin problem open pores dengan pigmentation. Kita excitedlah tengok muka sendiri dan banyaklah soalan-soalan yang kita tujukan. Nasib baik therapist tu Malay. Senang paham. Software yg diaorg guna leh simulate condition muka bila tua kalau tak dijaga. 

Basic step untuk treatment tu sama macam treatment yang biasa-biasa. Cuma dia takde guna scrub, tapi guna peeling gel dulu untuk soften the skin layer. Biasanya kalau other salon, akan guna hot steam kan?Tapi situ tak? Dia guna peeling gel tu lah. Pastu baru dia picit-picit keluarkan benda-benda asing yang tak patut ada kat muka. Sakit juga especially part kat hidung dan dagu.

Kemudian, dia massage muka, shoulder dan bahu kita. Sukanya rasa nak suh massage lagi lama rasanya.

Untuk treatment yang kita pilih tu, dia guna 4 mesin. Mesin untuk menegang, massage bawah mata, nano light ( kuar cahaya -cahaya kat mesin tu), dan cold nano light ( they claimed this machine boleh bantu serum masuk hingga lapisan ke tiga. Tapi mesin yang last tu best sebab sejuk.

Last baru pakai mask. 

Total skin analysis + treatment (4jam), balik tu kena marah ngan mak sebab keluar lama sangat.

Sepanjang treatment tu 2 kali kita tidur.

Masa pakai mask, kita tertidur, dan bila bangun kita dah boring gila. Rasa macam nak cabut je mask tu sendiri. Dan lagi 1 kita dah rasa lama, kita dan rindu sangat kat Rida. 

Lepas treatment dia analysis balik kulit. Ada perbezaan in term of pore size dan my pigmentation pudar sedikit. Kita nak tanya more, tapi kita tak tahan nak balik. Therapist tu cakap apa-apa kita just 'aaa' 'aa' 'yea'.

Masa nak bayar of cost dia suggest untuk sign for course. Harga dia ribu ribu. Memang nak tapi belum sampai tahap nak sangat, sebab mahal sangat kot. Kita just cakap kita akan tanya husband dulu. Dia minta letak deposit, tapi kita cakap taknak. 

Lepas treatment tu muka ringan gila, sebab benda asing dah keluarkan. Tapi merah sikitlah. Lepas semalaman merah-merah tu dah hilang.



Comments

Popular Posts