Morning routine as a mother

Pagi, kita bangun dalam pukul 7.30 atau 8pagi, bergantung kepada aktiviti malam harinya, kalau tidur lambat, bangun pun lambatlah. Nasib lah ada emak tolong tengok2 kan Rida, in fact kita tidur dengan mak dan Rida setiap hari.

Lepas bangun, kita akan start pumping susu. Lepas tu baru mandi. Then mandikan Rida, kita bubuh cleanser kat badan dia dan mak tolong bilaskan. Almaklum kita tak boleh lagi nak mencangkung dan tunduk2.

Then sarapan pagi, biasanya minum Milo dan roti kosong. Kalau husband dah bangun, kami sarapan sama. Sementara kita sarapan emak akan tolong bagi Rida susu. Lepas sarapan, kalau Rida masih lapar dan tak boleh nak tidur baru kita breastfeed Rida sampai dia tertidur. Dan biasanya kita akan tidur sekali. Rida akan bangun semula pukul 11 pagi. Before Rida bangun, kita pump sekali lagi so Rida akan dapat continous breast milk.

Takde apa yang boleh digambarkan happy dan bersyukurnya kita bila Rida tak boleh tidur tanpa kita dodoikan dia, atau just nak kita be around her. Kasih kita pada Rida setiap masa.




Comments

  1. Best kan bila tgk gelagat ank ari2..
    Ada jer bnda bru yg kta leh bljr..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..belajar dari penglaman sendiri lebih bermakna :)

      Delete
  2. bagusnya kak ct, consistent pump..hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts