My postnatal product

Kita pilih untuk pakai product dari TANAMERA.Sebabnya satu ia bukanya product berasaskan jamu, jadi sesuailah untuk bakal ibu yang rancang nak breastfeed. 

Kita beli product ni dari website ia sendiri. Costnya RM360 termasuk pos. Ada 11 item, certain items boleh pakai sebelum bersalin. 

 Didatangkan dalam box macam gini..

Sebahagian dari barang-barang dalam set ni..

Kalau ikutkan testimoni dari website dan Facebook product ni, product yang paling popular ialah Virgin Coconut Oil (VOC). Minyak ni boleh disapu kat tempat2 yang prone pada stretch mark. Minyak ni boleh diminum. Kita dah minum for few days. Tujuannya untuk memudahkan bersalin. Insyallah. Minyak ni juga boleh disapu pada bahagian bawah untuk juga untuk elakan koyakan yang teruk. Wallahuallam. Tapi ramai yang bagi reaksi positif dari apa yang kita baca. Kita just cuba dan tawakal saja.

Selain tu, kita pakai 'Brown soup' dari set ni. Masa kita masuk 7 bulan kita perasan leher kita start gelap. Ada juga baca pengalaman orang mengandung akan ada kesan2 gelap di bahagian tertentu pada badan. Masa perasan kesan gelap tu, punyalah kita sental leher kita tapi takde kesan pun. Brown soup ni dikatakan boleh hilangkan kesan gelap. Kita baru je 2-3 hari pakai. So belum nampak lagi kesannya. 

Cheers..

Comments

Popular Posts