Bukan rezeki

Macam pasangan yg dah berkahwin yang lain, teringin dan memang keperluan pun untuk duduk rumah sendiri, lagi-lagi kami yang akan ada anak tak lama lagi.

Angan-angan sejak tiga minggu lepas hancur berderai...

Ada orang nak jual rumah, location rumah tu memang lah location yang paling kita suka dekat sini. Pernah tengok2 rumah kat area ni dulu, tapi harganya terlalu mahal. Rumah yang orang nak jual tu rumah teres 1 tingkat, agak besar. Kami bawak mak dan abah tengok sekali rumah tu dan mereka pun suka. Sejak tu terus berangan especialy me and my mom lah, berangan macam akan dapat rumah tu.

Sepanjang 3 minggu ni semua nye nampak Ok. Kami jumpa tuan rumah, lawyer dan pihak bank. Yang jadi orang tengah ni adalah seorang lady yang memang kita pernah contact masa nak cari rumah sewa dulu. Dialah yang call kita bila dpt tau ada org jual rumah.

Harga rumah semua dah tetap, dan ikutkan hari ni nak buat aggrement untuk buat pembayaran deposit. I called lah that lady, then dia bagitau tuan rumah cancell nak jual rumah tu. Owner rumah tu tak arif pasal jual rumah. So bila dia kurangkan harga rumah dan bagitau pada kami, kami terus setuju. Then owner dapat tau dia kena berbagai tax sebab jual rumah less than 5 years dari tarikh dia beli. My father pun cakap pasal ni, memang kerajaan akan kenakan tax kalau jual rumah kurang dari 5 tahun. Dan owner juga dapat penalty dari bank. So, bila owner ni dah tau dan buat calculation, dia cancell untuk jual. Dia owner yang baik dan minta maaf dekat kami. Mungkin belum rezeki kami lagi...

Mood kita terus downn lahhh...doa ada lagi rumah untuk dijual dengan harga yang reasonable.

Comments

Popular Posts