Pura-pura kaya

Hari ni kita sedih sikit tapi kita nak cite benda yang buat kita happy sikit.

Semalam kita ikut husband ke KL. Memang tak plan pun. Tapi kita macam tension sikit dengan kerja so nak cari environment yang best sikit. Kebetulan kita nak cari maternity pants, kat BP ni memang takde barang2 macam gini.

Atas nasihat kawan kami pergilah ke Midvalley. Sana ada few meternity shop. Sempatlah beli 2 helai pants. Itu saja.

Masa jalan-jalan dalam The Garden kita ternampak kedai Tod's. Wahh hati riang nampak beg itu. Beg D-Bag lah. Dalam hati kata nak singgah on the way balik sebab kami parking dekat2 building tu.

Kena cari kekuatan untuk masuk kedai berjenama tu. Dari cerita2 kat blog, ramai kata Sale Assistant butik2 ni kerek. Kita tak pernah alami lagi sebab kita tak pernah masuk pun butik2 berjenama. Kalau kat Melben dulu selamba je masuk wlpun bawak recycle bag.

Disebabkan D-ba,g kita beranikan diri masuk jugak. Wahh macam orang kaya gitu. Confident level kena tinggi yea. Masuk je kita senyum..senyum macam orang dah biasa masuk...SA sambut 'Selamat datang puan.' Mmm rasa best pulak. Kita terus menuju ke rak D-bag. Macam2 kaler ada. Kita pun amik 1 dan buka. SA, a guy sebelah kita. Kita terus tanya ' Adik, sini ada buat sale tak sekarang?' SA jawab ' yang belakang ada sale 30%'. Kita toleh belakang ' Mmm tak minat yang tu. Minat yang D-bag ni'. Tapi beg ni takde sale.

Kita pun bual2 ngan SA ni, pasal jaminan lah, pasal kelebihan beli beg ni, kot lah dapat apa2 privilege. Mestilah tanya dengan detail sebab beg ni mahal. Sebelum pi dah agak mesti RM5 ribu. Sekali tepat jangkaan kita harganya RM5400 to RM5700. Mmm tak boleh buat muka terperanjat, kalau tak mesti SA tu ingat kita tak mampu beli.

Lama jugak kita kat situ, siap gaya2 depan cermin dengan macam-macam kaler bag. SA tu pun rajin melayan. Beg ni memang cantik, bila letak, terletak je tak lembik atau jatuh. Tapi mahal sgtlah. Bila kita nak balik kita cakap 'definitely will be back soon' . Haa puas hati dapat try beg mahal. Kepuasaan kita dapat walaupun tak mampu beli :)

Comments

Post a Comment

Popular Posts