I'm Mary Kay Independent Beauty Consultant

Assalamualaikum semua pembaca blog saya;

Seperti yang tertera pada tajuk entry ini, yes, now saya adalah dealer bagi produk Mary Kay.

Saya terlalu minat bidang kecantikan dan sebelum ini saya menjual produk tempatan iaitu Nour Ain. Apa yang saya boleh katakan produk Nour Ain merupakan produk tempatan terbaik saya pernah jumpa malah saya menggunakannya hampir setahun. Dan saya masih menjual produk ini. Produk Nour Ain sgt affordable dan saya terus menyokong produk ini.

Kenapa tiba-tiba saya join Mary Kay? Minat bidang kecantikan , suka sharing dan bertukar pendapat tentang bidang kecantikan. Dan Mary Kay product lebih meluas dari skincare, body care dan juga make up!

Sebelum menjadi ahli Mary Kay saya mencuba beberapa produk Mary Kay dan saya jatuh hati sebab ia berkesan untuk masalah yg saya hadapi. Mungkin saya akan share review produk pertama MK saya pakai di entry yang lain. Make up Mary Kay juga bagus.

Selepas 2 bulan saya review pasal Mary Kay, dari segi foundernya, research dijalankan untuk setiap produk, review dari seluruh dunia, Yes saya decided, I wanna be part of Mary Kay.

Apa yang saya suka about Mary Kay adalah produknya melalui peringkat penyelidikan, clinical testing, yg menghasilkan produk ini adalah para saintis. Keduanya pendekatan yang digunakan oleh Mary Kay untuk memberi sesuatu kepada pengguna. Bukan pengguna beli dan kemudian balik pakai.

Mesti pembaca pernah beli produk skincare dekat Mall/ atau shopping mall yang besar-besar. Pendekatan kedua-dua cara mereka menjual sgt berlainan kan.
Pertama: Kalau di Mall, beli pastu bayar. Ada juga promoter tapi promoter is just a promoter je lah. Kalau tanya pasal kulit diorg kurang tahu.
Kedua:Nak up lagi sikit pi kaunter di big Mall, yes ada beautician dan sales girl jaga untuk specific kaunter. Maybe kita test 1 or 2 product, beli, balik dan pakai. Ada certain sales girl akan call balik untuk tahu perkembangan kulit. Rasa istimewa sgt kan?

Pendekatan Mary Kay macam  pendekatan no 2. Tapi with Mary Kay anda boleh buat appointment sama ada personal atau group dan beritahu apa 'concern' anda. Anda boleh try skincare, make up, what everlah sebelum beli. Unless anda dah study sgt detail dan setuju untuk membeli. Bagi yang nak mencuba, boleh cuba dulu, rasa how it feels on your skin. Best kan? Dan semuanya free. Lepas tu terpulang sama ada anda nak beli atau tidak.

Thats why I join MK sebab saya boleh share pengetahuan dan at the same time saya boleh belajar pasal kecantikan dari orang lain.

Saya harap pembaca blog saya menyokong kerjaya part time saya yea ni yea. Thank you sangat-sangat :)


Comments

  1. Sye nk cube nour ain..skrg sye gne mary kay be set..2 BLN lbih..jerwat byk..N tgl parut..sdihnye

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts