Cuti Maulidur Rasul

Salam Maulidur Rasul untuk semua pembaca blog ini. Terima kasih yea.

Cuti di tengah tengah hari bekerja adalah sesuatu yang saya tunggu sebab saya boleh spend more times with family terutamanya anak saya.

Our activities for today:
1. Bila Ain bangun dari tidur,  saya bawa dia ke belakang rumah sebab Ain suka tengok pokok - pokok. Saya mandikan Ain awal sebab Ain jenis berak pagi, so alang alang basuh najis, mandikan sekali.

2. Nenek masakan lempeng, saya suapkan Ain lempeng kosong.

3. Disebabkan butter di rumah telah di makan oleh Blacky,  mean my husband tak dapat lah makan toast bread. Jadi kenalah breakfast di luar. Agak lewat dalam pukul 10 pagi. We had breakfast di Rengit Coffee Restaurant in Aeon Big Mall. Then terus shopping groceries.

4. As soon kami masuk kereta nak balik, tak sampai 2 minit Ain dah tertidur atas peha mama.  She continued sleep for 1.5 hours till 12.30pm.

5. Once a day je Ain sleep, after that she played all day till night. I took out her playing mat which we bought when she was 3 months. Initially to let Affi (Ain's cousin) play on it, tapi Ain more jakun.  So hari ni memang Ain main on play mat walaupun dah tak muat.

6. Petang pula, saya keluar 15 minit untuk COD barang Nour Ain. Alhamdulillah dapat tolong orang untuk selesaikan masalah kulit wajah. Customer saya merupakan kakak yang berumur 42 tahun, tapi nampak sangat muda. Sempat saya tanya produk apa yang digunakan sebelum ni, produk popular dari Indonesia.  Kawan beliau ada pakai Nour Ain dan ada kesan positif,  that's why beliau nak mencuba. Seronoknya bila berniaga, dapat kawan baru tak kira muda atau yg dah berusia.

7. Petang tu husband ajak keluar untuk beli air gas. Saya just sarung tudung, Ain pun dan baju yg tertumpah air pun temankan papa. Kejap jek tak sampai 30 minit.

8. Saya paling suka part mandi with my daughter.  Ain paling sibuk dalam bathroom. Habis barang ditaburkan. One sweet thing she does, she went to my back dan gosok badan mama. Her little hand rasa best je.

9. Ain sleep around 8.30pm. Minum susu dalam 250 ml then Ain terus tidur. Sempat mengaru tangan Sgt kelakar mama tengok.  Bila saya tolong Ain gosokkan tangan,  she let me do it. Now maybe she dah faham betapa bestnye kalau mama gosokan dia.  Saya pun tumpang tidur sekali.

10. Saya bangun sebab mak saya kejutkan untuk temankan suami makan. Suka saya temankan sebab saya boleh rasa air Pepsi.  Nak minum sendiri rasa bersalah hehe.

11. Sebenarnya petang tu saya buat adunan untuk chocolate cookies, tapi sebab ter join Ain tidur, dan rasa penat sangat, saya cuba bakar cookies esoklah. Oh how I wish there is 36 hours a day.

Itu saja. 

Comments

Popular Posts