Ukuran Kepuasan Hidup

Aku tiba-tiba nak menulis berkaitan dengan topik ini disebabkan satu statement yang dibuat oleh kawan sebilik aku. Department aku akan adakan julung-julung kali conference dan mengalu-alukan PG students untuk hantar abstact masing-masing untuk dipresent pada hari tersebut. Kawan aku cakap, it such a waste of time putting abstract to that conference. Its not even recognized. Terpanah aku mendengarnye. I plan to submit the abstact and I dun mind at all if its recognized or no. Our department, only us can make it recognized, maybe not today but in the future, who knows?

Kawan aku ni memang baik, dan kerja dia cuma menulis journal, rasa sepanjang 2 tahun dia belakar, dia dah ada 6 journal kot, and that’s whyla dia tak heran sgt dengan conference ni. Tp atleast you respectla kawan you yg takde apa2 journal and nak hantar kat conference ni.


So kenapa aku kaitkan dengan kepuasan hidup. Sebabnye hidup dia dan hidup aku berbeza. Kawan aku ni tak pernah pi jalan-jalan, diapunya life cuma pi uni balik uni. No fancy cloths co fancy accessories. Rasa-rasanya di pi city pun 1-2 kali setahun tu pun waktu boxing day. Her life totally opposite with me. Kadang-kadang saya terpikir orang-orang yg pandai ni mesti life dia lain dari life org yg biasa-biasa mcm aku.

Comments

Popular Posts