Hari Raya Haji 2010

Hari ini Hari Raya Haji. Plan last minit utk sarapan sama-sama hari semalam. Kmar offer nak buat nasi lemak. So aku rasa aku patut buat ayam goreng. Dalam pukul 7.30ptg baru nak cari ayam. Memang tak bukak lagi kedai ayam kat Huntingdale mahupun Clayton. Last-last beli ayam BBQ kat Coles je.We offer our place for the makan-makan. So Nini ditugaskan untuk bersihkan tingkap. Tingkap di dalam bersih diluar kotor, so Nini had to go outside to clean the window.
Nini ada dibelakang tingkap

Nini pi solat ngan Anang n his wife. Aku plak kemas-kemas, potong ayam, prepared the tables, hide all the unnecessary staff, kang tak best kawan-kawan nampak (hehe).
Bekerja di dapur

Dapat juga tetamu merasa duduk kat sofa bed baru kami. Sebelum diorg datang, aku test duduk dululah. Sepanjang malam aku pikir nak sarung apa ek, tetiba teringat aku ada 1 blanket yg tak pernah guna. Besar pulak tu, so bolehla dijadikan throw. Bila dah pasang no badlah.
Test duduk

Kawan-kawan blok 60 and 62 je yang datang. Diorang bawak ketupat, kuah kacang, rendang semua ada. Kawan Mija si Masha pun ada, siap pakai baju kurung lagi. Cantik plak tu.
Juadah hari raya haji

Kawan-kawan
Kawan-kawan
Nini pun dah macam tetamu

Aku dengan kawan-kawan
Teringin nak amik gambar berdua suami isteri, tapi segan pulak nak minta orang lain amikkan. Terpaksa la kami amik gambar sendiri.
Official gambar raya haji suami-isteri

Comments

Popular Posts