Kenangan di bulan Ramadan

Bila teringat hari-hari terakhir Ramadan di sini, aku rasa sayu dah tersentuh. Banyak kenangan di bulan Ramadan yg tak nak aku lupakan. Dengan husband, kawan2 dan dengan diri aku sendiri.

Waktu bersahur
Masa mula2 Ramadhan bersemangat kami bersahur. Nini mmg ditugaskan kunci jam. Dia kunci jam dan terjaga, then kejutkan aku, tp dia tak bangun pun. Tu la dia. Bila Ramadhan dah nak berakhir dia tak bangun langsung. Dah malas ;-)

Waktu Iftar
Hari2 week days, Nini had iftar dalam tram je, aku bekalkan pisang, tu je dia makan. Untuk aku, at least in the office aku bleh buat air teh and makan apa biskot sementara tunggu Nini jemput.
Lepas tu kami samada makan di luar, atau terus balik. Once a week, temankan dia pi Afgan restaurant kat Dandenong. Suka sgt nasi diorg. Kalau aku tak banyak kerja, aku balik awal, buatkan Pakora Potato, atau goreng roti canai, and kemestian teh tarik. Kenangan Iftara yg tak dilupakan, serba sederhana.

Makan mewah cuma hari sabtu. First week Ramadan di rumah Hasnol. Kebetulan dia baru pindah dan invite kami semua. Second week rumah Razif, sempat tengok cite hantu. Second weekend rumah Kak Mar. That time we got invitation from other friend, but we made it to be with them. Tengok movie dunia baru ;-). Last week, di rumah kami, sambut birthday Akmarina and buat kuih raya. Mmg meriah ;-).

TV di bulan pose.
Setiap kali Ramadan, mesti nak tgk tv lebih kat opis. Dah pose tak leh makan so nak hilangkan rasa lapar, tengokla TV. 3 tv series yg suka tengok SyurgaMu Ramadan, Masam Manis Ramadhan dan Teratak Syurga Cinta.

Itula sedikit cite aku dibulan Ramadhan.

Comments

Popular Posts