Huh..

Assalamualaikum / good day kawan-kawan blogger,

Lama tak menulis sebab busy. Bila ada masa lapang, badan penat pulak, so end up rehat je di rumah.

Well, masa cuti hari pekerja itu ari, I followed my husband to Singapore. Boleh dikatakan for the past one month, dalam seminggu my husband keluar masuk singapore 2-3 kali seminggu. Saya teringin nak ikut, dan kebetulan cuti, so temankanlah husband. Dan off cos paling best jalan-jalan shopping. Naik kete jer, lalu second link, sgt cepat, Ok sebab off day for Malaysia dan Singapore, so traffic was smooth.

Our favourite place adalah Mustafa Mall. Thats 24 hours mall tau, sungguh best. Barang pun sedikit murah dari Malaysia. Di Mustafa Mall semua ada except Arak dan Rokok.

Apa yg kami dapatkan di Mustafa Mall.
(1) Rempah ratus - di Batu Pahat tempat kami duduk nih, kebanyakan rempah ratus dari Msia lah, so kalau nak cari pure Indian rempah ratus memang tiada. Di Mustafa Mall, segala macam rempah, tandoori, butter chicken, name it semua ada. Harga agak perpatutan. SGD 1.90 kalau convert cuma RM4.60. Quit reasonable. So apa lagi kami amik lah 4-5 rempah.

(2) Makanan baby - Brand macam Heinz memang banyak. Dan harga lebih kurang di Malaysia. Saya sempat beli cereal puff untuk Ain. Agak murah kalau convert dalam RM15. Saya beli sebab saya check harga di kedia baby RM20-RM30.

This is what we bought for our daughter. Sedap. Please advise yea kalau kawan-kawan blogger terjumpa yang lagi murah.

Untuk barang/baju Ain kami pergi mall yang sangat berdekatan dengan mustafa mall iaitu City Square Mall. Kami dah check toys di kedua-dua mall harga sama, so kami pergi City Square Mall, lagipun parking kat sini.

Di City Square Mall, kami pergi Toys r Us. Actually masuk mall tu 2 kali, one before pergi Mustafa centre dan kemudian untuk shopping betul-betul. The purpose cuma nak compare harga.

Oh Mama Ain went nuts masuk dalam Toys r Us. No place ever fun than this place. Apa kami beli?

Two in one walker
Brand Bruin, ni boleh jadi walker dan rider. So actually nak latih Ain berjalan dengan more fun, dia akan diri dan pegang handle. Tapi turn out to be like this, mama yang kena melutut dan berjalan dengan walker nih, dan Ain pegang belakang mama. Waa Ain dah salah anggap benda nih tak perlu pemboncing.

Itu je update untuk kali ini.

Cheers.


Comments

  1. berapa harga ni kat singapore kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warker tu SGD 99. Kita tak tau harga malaysia. Kita beli sebab consider harga benda macam nih tapi jenama play school di singapore cuma 49 dollar, kalau convert baru RM118, tapi di Carefour harga RM149.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts