Our home

Syukur pada Allah sebab perkenankan hajat kami untuk ada rumah yang ada laman yang luas dan berhadapan dengan bukit. Dalam banyak-banyak area di Batu Pahat, kampung emak lah yang paling kami berkenan. 

Selepas post INI, memang tak berhajat nak cari rumah sebab time tu me dah sarat mengandung. One day i opened Mudah.com, terkezut, jiran kami nak jual rumah. Terus sampaikan hajat tu pada Abah. Abah terus contact orang tu. Tak sangka orang tu kenal Abah walaupun dah berapa lama mereka tak jumpa. So the deal start. Tanah + rumah dijual pada harga yang munasabah. Tanah bumiputra dan kebetulan pemilik rumah tu sewakan pada orang lain. So dari May- Disember proses jual beli berlangsung. 

Abah tak suka anak-anak berhutang, jadi Abah bayarkan untuk rumah tu, Alhamdulilah Abah dah habis bayar, so our tugas is to pay back the money to Abah. Bila kita tunjukkan buku ala buku 555, Abah gelak jer. Abah suka tolong anak-anak dia, yang kerja dengan Abah dapatlah rumah free, tapi me tak kerja ngan Abah so kami bayar balik sikit-sikit. 

Rumah tu cantik dalam pun OK cuma kurang dijaga. Macam-macam our plan, hope ada rezeki untuk renovate the house. 

Lepas jer dapat kunci, Abah plan macam-macam, Abah suruh orang bersihkan dan siap panggil orang nak extent dapur. Tapi me politely cakap ngan Abah, kami nak buat sendiri. Abah dah bayarkan dulu rumah itu dah cukup cukup baik untuk kami. Tapi Abah buat syarat ' Radiah dan suami boleh pindah, tapi Ain duduk sini?' Wahhh syarat ...Abah dengan Ain memang tak boleh dipisahkan. 

Rumah kecik with front and back yard yang besar. Tak bercadang nak besarkan rumah ni tapi nak tambah satu tingkat lagi kalau ada rezeki. Rumah ni pesen lama, dibina sekitar 1980 -an

Our backyard 

 New tag for our house in this blog is 'Sweet Home' :)
 
 

Comments

  1. congrats for the new home! luas sangat halaman dia kak..

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH sis.. =)
    luas halaman rumah, mesti seronok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye dik, rezeki rumah besar halaman, sekarang susah nak cari rumah mcm gini.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts