Dunia sekarang..

Pagi tadi while driving to work, sempat dengar IKIM. Cerita yang sangat menakutkan. Kita tak pasti tajuk berbincangan tapi ada sentuh kes-kes homoseksual. Ada satu pemanggil ni bercerita kisahnya..

Dia pernah terbaca sms pelik dari HP suaminya. Dan dia pun tanya suaminya berkenaan sms tu. Tapi suami nye menafikan. Perkara itu dibiarkan berlalu. One day sedang mereka bercuti, dia ternampak sekali lagi sms yang pelik dengan kata2 macam org bercinta gitu dan yang paling mengejutkan dalam sms tu ada menyatakan nak buat perkara-perkara yang terlarang. Si isteri terkejut. Bukan 1 sms dia baca, tapi 3 sms. Dia soal suami dia tapi suami dia menidakkan dengan cakap org salah sms. Dia minta nasihat dari Ustaz Ikim. Nasihat ustaz tak sempat kita nak dengar sebab dah sampai office.

Yang sempat kita dengar dari Ustaz Ikim menyatakan mengikut kajian bercinta kaum sejenis ini tergolong dalam golongan yang sakit mental. Cinta ini yang terlarang dan satu benda yang tak boleh diterima oleh normal kehidupan manusia. Cinta ini berlandaskan nafsu. Bukan saja Islam melarang tapi semua agama pun. Allah pernah hapuskan umat Nabi Luth dan pernah lenyapkan kota Pompei disebabkan benda2 terlarang yg sangat dasyhat.

Mohon dijaukan keluarga dan kawan-kawan dari pada terjebak kepada perkara ini. Amin.

Comments

Popular Posts