Pemergian yg tak disangka

Aku pernah cari dia, pernah tanyakan khabar dia dari kawan-kawan, aku cuba cari melalui Facebook, Friendster tapi tak pernah terjumpa. Tak disangka, hari yg aku jumpa FB dia, dia dah takde lagi.
Semua ni start when I saw my sister in law joined group Orang Batu Pahat di Facebook. So I just clicked that link to see what’s happening in my town. To my surprise, I saw seseorang put something on that Wall, saying the girl name Min Hassan from Taman Soga meninggal dunia on 17th July, dia pernah bersekolah di SDBL 1997. Hold on! I was there in 1997 too. I must know this girl. I clicked her name and I found her. That was really her. The day I found her, she had gone forever. Sedih. Tersangat sedih.
Seingat aku dia datang SDBL masa form 4, dia budak account. Aku budak Science. Tp ada certain subjects, kami kena sama kelas. From there I knew her. Funny girl. Pernah tuition sama aku, tuiton math. Duduk belakang aku!. Pernah raya sama-sama. Dia datang rumah aku few times. Emak dia pernah kerja kat rumah jiran aku. Mak aku kenal mak dia. Dia bukan kawan yg biasa, dia kawan yg aku tau dan dia baik. She was the most creative girl I ever met. Aku paling suka dapat kad raya dari dia. Sebab dia yg buat kad raya tu, sgt creative and cool. Pernah aku berjocking dgn dia, aku hantar kad raya tp dia tak balas, Tp aku cakap kau balas masa Chinese new year je. Mmg betol time Chinese new year dia bg aku kad.
I do not know kenapa dia meninggal. Soalan yg biasa org tanya? Dia sakitkah? She was a healthy girl. No idea why. I will know it one day. Tuhan lebih sayangkan dia.
Tuhanku, Kau cucuri rahmat dia, Kau tempat kan dia di tempat orang-orang yg kau kasihi.

Comments

Popular Posts