Last Trimester

Tanpa sedar aku dah memasuki saat saat terakhir 3rd Trimester. Pregnancy kali ni agak berbeza dari segi aku handle. GDM memang dah ada sejak pregnancy pertama. Cuma kali ni, dik jaga makan aku dikategorikan hypoglycemia. Kesanya sentiasa pening dan berdebar debar sbb gula terlalu rendah. Satu lagi yg lain ya ketika usia kandungan 34 minggu, semasa routine check up, ada protein dalam urine. Aku tak pernah tahu pun the causes,  the effect. Dah tahu baru sibuk Google. Kesannya every 3 days kena buat BP check, heart beat baby check and urine test. Symptoms preclamsia mmg aku alami. Dulu first pregnancy juga ada high BP tapi tak de pening tak de symptom preclamsia.
Jika hari ni aku kerja,  keesokan harinya mesti tak kerja.  Sebab badan dan kepala tak larat sangat. Semoga dapat bertahan hingga bayi dilahirkan.

Comments

Popular Posts