Setelah 4 bulan...

Kali terakhir saya post entry dalam blog ini adalah Februari lepas.
Saya tak mampu nak berblog atas sebab hidup saya diduga, dan first time handle ujian tu, buat saya kucar kacir. Semoga Allah sentiasa pinjamkan kekuatan untuk saya hidup dan menghadapi ujian ujian yang Allah berikan untuk saya. Okeylah saya tak nak sedih sedih sebab nak tulis entry pasal percutian saya ke Melbourne May lepas.

Tujuan asal percutian tu adalah untuk hadir konvokesyen akhirnya tamat sudah perjalanan PhD saya. Alhamdulillah. Kami bertiga, saya suami dan anak, bersama dengan emak dan abah. Pernerbangan pergi adalah 19May dan balik pada 27 May. Graduation saya pada 22 May.

Cerita sikit pasal penerbangan ke Melbourne, second time untuk Ain naik kapal terbang, cuma this second time Ain dah nak masuk 2 tahun, jadi tau sajalah perangai dia. She is very active girl. Seriously active. Bayangkan 8 hours flight, Ain tidur cuma 1 jam. Selebihnya, main, merayau, kalau duduk setempat cuma tahan 5-10minit, lepas tu buat aktiviti lain.

Cuaca di Melbourne agak sejuk, peralihan dari Spring ke Winter. Mak dan Abah memang mengigil lah, Ain paling saya suka sebab tidur berkepit je kat ketiak mama. Tapi saya jenis badan sejuk, mula-mula suami yang tidurkan Ain, kemudian baru saya take over. Di sana Ain jarang minum air masak, sebab tak rasa dahaga. Minum air chocolate je, sama macam saya, sebab milk chocolate oversea mmg owesome.

Saya-sikit OOTD that day, tudung saya dari sugarscaft, baju saya suami belikan lama sgt, tapi saya tak pakai sebab time tu rasa berisi, skirt pulak saya tempah seminggu sebelum konvo.

Bersama buah hati saya

Insyallah bila ada kelapangan saya nak tulis pasal percutian di beberapa tempat di Melbourne.

ok Cau...

Comments

Popular Posts