Bergaya berpada-pada

Salam readers,
Hari ini nak bercerita tentang gaya (walapun bukanlah dikategorikan sebagai yang bergaya)
Tak di nafikan cara kita bergaya dipengaruhi oleh keadaan orang di sekeliling kita. 
Tak salah nak bergaya tapi kalau sampai jadi macam orang lain, rasanya nak bawak diri pun susah.

Pernah orang terdekat komen pasal gaya saya, kenapa saya tak bergaya macam si-polan dan si-polan, 
Sampai saya pening dan rasa kolotnye saya,
Walaupun saya beli pakaian/accessories yang boleh menampakan saya ikut gaya si polan, 
Dan saya memakai dan mengayakannya, tapi saya kekok,
sambil dalam hati  berkata'Oh this is not me'
 Not once, tapi beberapa kali juga,
kesudahannya saya tak nak membazir membeli sesuatu untuk menampakkan saya macam orang lain.

Bila saya dah meningkat usia
(macam dah tua sangat pulak)
Saya realize, saya selesa dengan penampilan dan gaya saya,
dan orang yang rapat dengan saya pun boleh terima saya.

Saya perhatikan banyak antara kita
beli apa yg org lain beli
pakai apa yg orang lain pakai
tak salah! tapi berpada-padalah
sometimes kita tak perlu pun benda tu
tapi sebab nak 'up to date'kan
terpaksa berhabis duit untuk benda-benda tu. 

Kita boleh jadikan 'someone' as our gaya reference
 Yang kita rasa kita boleh adapt,
Jangan umur dah 30-an nak ikut gaya macam artis belasan tahun
(eh tibe-tibe teringat rozita che wan)
Biarlah ia sesuai dengan umur dan status kita.

Pilihan gaya yang bertudung;

Irma Hani
Simple, walaupun saya tahun tudung dia mahal

Dato Siti?
Sweet sejak dia bertudung litup, tapi macam susah nak pakai tudung macam dia, lagi-lagi ada anak.

 lain-lain ..?

Gaya siapa paling anda suka?
kongsi yea


 




 


 
 

Comments

  1. SA kalau bab gaya..ikut kesesuaian umur dah pertenghan 30 an ni...beli apa2 pun ikut kemampuan dan bukan ikut jenama..janji selesa..dan cantik dimata...org ckp x cantik..x apa la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. agree....cantik itu subjective, so terpulang pada mata yg menilai.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts