Weekend activities at home

The most beautiful day is when i can be at least one day in the weekend at home. At least for Shabaz. I just love to cook walaupun tak sedap mana, janji effort mesti ada. Last week I made the glutinous rice (mmg mengidam dah lama sangat). First time I made it, first time for Shabaz to taste this Malay desert.

Takot lupa bahan2, aku catit di sini.
Main ingredient: Glutinous rice ( mesti rendam at least 8hours sebelum nak masak)

Senang jer rupanya buat makanan ni. First I just had boil the rice, guna as much water sbb nak pastikan beras tu lembut. I think nearly 1 hour jugak nak masak. I made 3cups of beras, mean I had to use 2 can of coconut milk. Kacau2 sampai dia masak. Letak gula ikot suka. Letak garam sikit so ia akan rasa berlemak2.

Sedap sgt, sampai ada dalam peti sejuk nearly a week. Makin lama simpan makin sedap, nasib tak berkulat.




Comments

Popular Posts